Przyjęcie do szpitala
Zapisy pacjentów na listy oczekujących na udzielanie świadczeń prowadzone są na bieżąco i dokonywane są po stwierdzeniu, że pacjent posiada wymagane skierowanie do leczenia szpitalnego lub ambulatoryjnego.
Pacjentów zainteresowanych wpisaniem się na listę oczekujących prosimy o zgłoszenie się do sekretariatu medycznego odpowiedniego Oddziału w godzinach 7.00−14.35 – osobiście lub telefonicznie.
Na liście oczekujących odnotowuje się, między innymi, następujące informacje:
· numer na liście oczekujących,
· datę i godzinę wpisu,
· imię i nazwisko pacjenta,
· numer PESEL, a w przypadku jego braku, numer dokumentu potwierdzającego tożsamość pacjenta,
· adres pacjenta,
· numer telefonu lub oznaczenie innego sposobu komunikacji z pacjentem, bądź jego opiekunem,
· rozpoznanie lub powód przyjęcia,
· planowany termin udzielenia świadczenia,
· imię i nazwisko osoby dokonującej wpisu.
Listy oczekujących wraz z danymi osobowymi pacjentów są sprawozdawane do NFZ.
Przy zapisie uwzględnia się 2 kategorie medyczne pacjentów:
przypadek pilny – jeśli istnieje konieczność pilnego udzielenia świadczenia ze względu na dynamikę procesu chorobowego i możliwość szybkiego pogorszenia stanu zdrowia lub znaczącego zmniejszenia szans na powrót do zdrowia.
przypadek stabilny – to pacjent, który nie znajduje się w stanie wymagającym nagłej interwencji medycznej i nie został zaliczony do przypadków pilnych.
Wyznaczenie terminu na liście oczekujących odbywa się zgodnie z określoną kategorią medyczną i według kolejności zgłoszeń. Planowany termin udzielenia świadczenia oznaczony jest poprzez wskazanie daty: dzień, miesiąc i rok. Pacjent otrzymuje pisemną informację o wyznaczonym terminie wykonania świadczenia.
Prosimy o niezwłoczne powiadomienie oddziału w przypadku rezygnacji z zaplanowanego świadczenia lub przesunięcia terminu. Informujemy jednocześnie, że w przypadku kiedy pacjent nie stawi się w wyznaczonym terminie bez powiadomienia, zostaje skreślony z listy oczekujących na to świadczenie.
W przypadku konieczności zmiany terminu udzielenia świadczenia ze strony Szpitala będziemy się z Tobą kontaktować telefonicznie lub listownie. Może się zdarzyć, że powodu rezygnacji części pacjentów lub w związku ze zwiększeniem kontraktu przez NFZ będziemy mogli zaproponować przyspieszenie terminu. Dlatego prosimy o powiadamianie nas o zmiany numeru telefonu do kontaktu lub adresu.
Przyjęcie w trybie nagłym
O kolejności przyjęć decyduje wykwalifikowany personel medyczny na podstawie wstępnej oceny zagrożenia życia i zdrowia. Pierwszeństwo mają pacjenci w ciężkim stanie oraz osoby przywiezione przez zespoły ratownictwa medycznego.
Pacjenci z lżejszymi schorzeniami muszą być przygotowani na ewentualny wydłużony czas przyjęcia z uwagi na pełnienie całodobowego ostrego dyżuru i możliwości przyjmowania stanów nagłych. W niektórych przypadkach czas oczekiwania może wynieść kilka godzin.
Izba Przyjęć nie jest miejscem pogłębionej diagnostyki i docelowego leczenia. Jeśli konieczne jest natychmiastowe leczenie szpitalne pacjent będzie przyjęty do jednego z oddziałów szpitala.
Jeżeli występuje zagrożenie życia i pacjent wymaga leczenia specjalistycznego, to zostanie przewieziony karetką do innej placówki o wyższym stopniu referencyjności lub posiadającej odpowiednie oddziały szpitalne. W innych przypadkach będzie zalecone dalsze leczenie lub diagnostyka u swojego lekarza rodzinnego, specjalisty lub w trybie planowym, w wybranym szpitalu.
Dla pacjentów z nagłymi zachorowaniami, nagłym pogorszeniem stanu zdrowia lub zaostrzeniami chorób przewlekłych, bez zagrożenia życia, w dni powszednie do godziny 18:00 przeznaczone są poradnie podstawowej opieki zdrowotnej, a od godziny 18:00 oraz w soboty, niedziele i święta nocna i świąteczna opieka zdrowotna działająca w Ośrodku Zdrowia „Symetria” w Pszczynie, ul. Partyzantów 21 tel. 32 447 47 05
Przyjęcie w trybie planowym
Podczas przyjęcia do SZPITALA JOANNITAS W PSZCZYNIE należy zabrać:
- skierowanie do oddziału wystawione przez lekarza kierującego (pacjenci w sytuacjach nagłych oraz kobiety do porodu przyjmowani są bez skierowania),
- dowód osobisty lub inny dowód tożsamości zawierający zdjęcie i nr PESEL,
- dokumentacja lekarska z poprzednich pobytów w oddziale lub w innym szpitalu, np. karty informacyjne, wyniki badań diagnostycznych
- informację o przyjmowanych stale lekach (jakie leki, ilość i częstotliwość przyjmowania) Pacjenci przyjmowani na oddział powinni zabrać ze sobą:
- przybory toaletowe (mydło, szampon, szczoteczkę do zębów, pastę do zębów, przybory do golenia, grzebień, ręczniki),
- kapcie,
- zapas bielizny osobistej,
- piżamę,
- szlafrok.
Informacje na temat przyjęć do szpitala można również znaleźć w zakładce Izba przyjęć.