„Szpital Joannitas w Pszczynie, dzień dobry…” – do pacjentów zadzwoni bot

Od 4 kwietnia do pacjentów Szpitala Joannitas w Pszczynie umówionych na wizytę w poradni lub pracowni zadzwoni voicebot – automatyczny asystent głosowy, by potwierdzić zaplanowaną wizytę


Zarząd szpitala liczy, że voicebot pomoże znacząco usprawnić procesy komunikacji i obsługi w przyszpitalnej poradni. – Przepadające wizyty, to problem niejednego szpitala – mówi Katarzyna Michalik, prezes zarządu Szpitala Joannitas w Pszczynie. I dodaje: – Niewykorzystane terminy wynikają często z powodu nieobecności pacjentów na umówionych wizytach lekarskich, co utrudnia dostęp do specjalistów, rodzi frustracje innych potrzebujących, a szpital naraża na straty finansowe.


Bot zadzwoni do pacjentów z numeru 699-607-840
– Asystent głosowy, zwany „botem”, to program komputerowy, który porozumiewa się z użytkownikiem głosowo – mówi Tomasz Jany, szef działu IT Szpitala Joannitas w Pszczynie. I dodaje: – System może obsłużyć jednocześnie kilkadziesiąt połączeń, jesteśmy pewni, że wykorzystanie sztucznej inteligencji w rejestracji poradni usprawni proces potwierdzania i przekładania wizyt.

Zadania asystenta głosowego
Bot zadzwoni do pacjenta, by potwierdzić zaplanowaną wizytę. W przypadku kolonoskopii i gastroskopii system poinformuje o właściwym przygotowaniu się do tego badania. Dodatkowo w sytuacji, gdy pacjent nie będzie mógł stawić się w danym dniu w poradni bot zostawi w systemie informację, by pracownik rejestracji skontaktował się z nami w celu ponownego ustaleni terminu. Na zakończenie procesu pacjent otrzyma komunikat sms o aktualnym statusie wizyty.

Przypomnienie jeszcze raz
Dzień przed wizytą w poradni i 7 dni przed badaniem gastroskopii oraz kolonoskopii pacjenci dostaną jeszcze jeden sms, który przypomni im o zaplanowanej wizycie.


Kierunek przyszłości
Voiceboty cieszą się coraz większą popularnością w wielu branżach, również na rynku medycznym. Pracownicy szpitala wierzą, że nowe rozwiązanie przypadnie do gustu pacjentom, a im samym ułatwi codzienną pracę, a także pomoże w koordynowaniu 9 już funkcjonujących poradni oraz pracowni endoskopii.

W minionym roku pacjentom Szpitala Joannitas w Pszczynie udzielono ponad 20 tys. specjalistycznych porad w ramach świadczeń udzielanych w poradni chirurgii ogólnej, poradni chirurgii urazowo-ortopedycznej, poradni kardiologicznej, poradni neurologicznej, poradni onkologicznej, poradni anestezjologicznej, poradni gruźlicy i chorób płuc, poradni chorób zakaźnych oraz poradni prehabilitacyjnej.
W pracowniach szpitala wykonano prawie 2800 badań endoskopowych.

Skip to content